۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰

فردا/

رواق «دارالمرحمه» حرم رضوی میزبان بانوان سوگوار فاطمی می شود

رواق «دارالمرحمه» حرم رضوی میزبان بانوان سوگوار فاطمی می شود

مشهد- رواق دارالمرحمه حرم رضوی فردا به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) میزبان محفل انس با قرآن و بانوان سوگوار فاطمی می شود.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در گفتگو با مهر بیان کرد: به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) محفل با شکوه انس با قرآن ویژه بانوان در رواق دارالمرحمه همزمان با سومین روز از سال جدید در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

مهدی لسانی گفت: این مراسم معنوی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سوم فروردین با تلاوت قرآن کریم توسط حجت الاسلام مهدی شجاع و تدبر سوره «انسان» توسط حجت الاسلام قاسمیان  و همچنین برپایی مراسم عزاداری در رثای حضرت زهرا(س) با حضور حاج کاظم ذوقیان و بانوان عزادار همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: در ادامه این مراسم گروه تواشیح «سیره النبی» و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اجرای برنامه خواهند داشت و در سوگ شهادت مظلومانه دخت گرامی اسلام(ص) به نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

لسانی بیان کرد: ترتیل کلام‌الله مجید توسط جواد پناهی و رضا عابدین‌زاده بعد از نماز صبح در رواق امام خمینی(ره) و جلسه استاد کاشفی از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰ در صحن دارالقرآن‌الکریم حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت ایام سوگواری فاطمه الزهرا(س) در رواق دارالمرحمه حرم رضوی است.

شرکت ۱۵ هزار نفر در مسابقات قرآنی

وی همچنین از برگزاری ۲۰ مسابقه قرآنی در ایام نوروز و دهه فاطمیه با هدف ارتقای دانش و بینش قرآنی زائران و مجاوران در حرم رضوی خبر داد و افزود: اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی همه روزه در دو نوبت صبح و عصر مسابقات قرآنی ویژه زائران و مجاوران در دارالقرآن الکریم بارگاه منور رضوی برگزار می‌کند.

لسانی اذعان کرد: در همین رابطه پیش‌بینی می شود بیش از ۱۵ هزار نفر در این مسابقات قرآنی شرکت کنند.

وی افزود: رقابت های «فرشتگان آسماني» پنج‌شنبه شب‌ها ويژه کودکان و نوجوانان، «فرقان» ويژه محافل قرآنی بانوان، «آفتاب طوس» ویژه كاركنان سازمان مرکزی آستان قدس رضوي و «چراغ هدایت» و «در محضر قرآن» ویژه عموم زائران و مجاوران برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در  مسابقات قرآنی می‌توانند تا  ۱۲ فروردین ماه از ساعت ۸ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۰ به اتاق ۱۷ صحن جمهوری اسلامی حرم رضوی واحد محافل و مسابقات دارالقرآن الكريم مراجعه کنند.

کد خبر 2522136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha